Ga naar de inhoud

Senior Implementatie manager

  • Signaleren van (dreigende) knelpunten en deze proactief oplossen.
  • Begeleiden, bewaken en aansturen van diverse projecten die zijn toegewezen.
  • Zorgen voor structuur en een goede werkverdeling en deze regelmatig bespreken met het team.
  • Bewaken van het serviceniveau, de planning, de werkdruk, de workload en de sfeer.
  • Aansturen, begeleiden en motiveren van medewerkers en teams om met elkaar de beste resultaten te bereiken.
  • Lees het interview met mij op:
    Meet the team @ ShipitSmarter

Manager Customer Servicedesk

  • Leiding over service management, change management, incident management, capacity management en availability management.
  • Nam deel aan IT-audits wanneer dat nodig was en stimuleerde procesverbeteringen binnen de CSD.
  • Loste escalaties op van kritische technologische problemen die invloed hadden op de bedrijfsvoering en de systemen die klanten gebruikten.
  • Werkte samen met businessleiders om de best mogelijke zakelijke eisen in kaart te brengen, vertaalde deze naar concrete en haalbare technische doelstellingen en berekende de zakelijke voordelen en ROI.

Manager Integrated SOLUTIONS Benelux

  • Begeleiden, bewaken en aansturen van diverse projecten die zijn toegewezen.
  • Vastleggen van doelstellingen en resultaten in geautomatiseerde systemen.
  • Voeren van functioneringsgesprekken om het functioneren van medewerkers te blijven monitoren en zo nodig bijsturen.
  • Faciliteren van medewerkers zodat zij het beste uit zichzelf kunnen halen.
  • Verdelen van werkzaamheden onder de medewerkers, zodat elke medewerker doet wat hij goed kan en de werkzaamheden eerlijk worden verdeeld.

Teamleader
e-Comm service and support

Dec 1997 – Feb 2004
@ DHL Express – Amersfoort

  • Coördinatie en planning van het installatieproces om goed worden uitgevoerd.
  • Teammanagement, begeleiding, motiveren en ondersteunen van de teamleden. Het aanspreekpunt en coach zijn en helpen om alles soepel te laten verlopen.
  • Klantcontact en communicatie omdat de DHL Express software direct op de locaties van de klanten werden geïnstalleerd. Hierdoor ben je het eerste aanspreekpunt voor de klanten.
  • Coördinatie met andere afdelingen; Door nauwe samenwerking met bijvoorbeeld de ontwikkelaars, support teams en projectmanagers, zorgde ik ervoor dat de informatie goed stroomde en dat er snel actie werd ondernomen naar een goede oplossing.

System Support Officer

Dec 1996 – Dec 1997
@ DHL Express – Hoofddorp

  • Opdrachten ontvangen: aannemen van opdrachten van klanten en vertalen deze naar concrete actiepunten.
  • Installaties van DHL E-commerceapplicaties op locaties van de klanten,
  • Training en support geven.
  • Periodieke updates uitvoeren op locatie van deze e-commerce applicaties

DHL Express
planner/Dispatche

Dec 1994 – Dec 1996
@ DHL Express – Nieuwegein

  • Opdrachten ontvangen: aannemen van opdrachten van klanten en vertalen deze naar concrete actiepunten.
  • Routes plannen: bepalen van de efficiëntste routes voor voertuigen of personeel, rekening houdend met factoren zoals verkeer, afstand en tijdsbestek.
  • Middelen toewijzen: zorgen voor een optimale toewijzing van middelen – zoals voertuigen, personeel en materiaal – aan de verschillende opdrachten.
  • Communicatie: in nauw contact met klanten, chauffeurs en andere betrokkenen om de voortgang van de opdrachten op te volgen en eventuele problemen op te lossen.
  • Monitoring: volgen de uitvoering van de opdrachten in realtime op en passen de planning indien nodig aan.

Technische dienst Koninklijke Marine

Nov. 1980 – Nov. 1986 @ KM Den Helder

  • Tussen 1980 en 1981 volgde ik een intensieve vakopleiding bij de Koninklijke Marine, gericht op werktuigtechniek en het functioneren van scheepsinstallaties. De opleiding begon met een 12 weken durende ‘eerste maritieme militaire vorming’, waarin ik de basis leerde van scheepstaken zoals het aanleggen van schepen, onderhoud, en brand- en averijbestrijding. Vervolgens startte de specifieke vakopleiding werktuigtechniek, die 30 weken in beslag nam. Hier kreeg ik diepgaande kennis over voortstuwings- en platforminstallaties.
  • Na deze theoretische en praktische training bracht ik 14 weken door aan boord van een marineschip tijdens een stage, waarbij ik mijn vaardigheden in de praktijk bracht. De opleiding werd afgesloten met een kaderopleiding van 4 weken, waarna ik bevorderd werd tot TDW 1ste-klas en aan de slag kon als sub onderofficier, verantwoordelijk voor het bewaken, bedienen en onderhouden van de installaties aan boord.
  • Ik heb vooral veel op de Hr. Ms. Isaac Sweers F814 gevaren, maar omdat ze van 01-05-1980 tot 28-10-1983 uit dienst was gesteld heb ik deze periode extra cursussen- en militaire trainingen gevolgd, waaronder ook de uitzending naar de Nederlandse Antillen.
  • Het was vrijdag 14 oktober 1983 toen een begin werd gemaakt om de traditie van de Witte Olifant weer nieuw leven in te blazen; de nieuwe commandant stelde het marinedetachement Isaac Sweers in dienst. Twee weken later, op vrijdag 28 oktober, werd het schip door de commandant weer als Hr. Ms. Isaac Sweers aan de vloot toegevoegd.
  • KLTZ W.F.L. van Leeuwen was commandant vanaf 28-10-1983 tot 01-07-1985 opgevolgd door KLTZ J.W. de Jager 01-07-1985 tot 28-08-1987. Gedurende deze periode heb ik veel op de Witte Olifant gevaren en draaide we veel (NATO) oefeningen.